Byłem na “The Day Of Electronic Music Cekcyn 2010”

Tak jak pisałem wcześniej, byłem na “The Day Of Electronic Music Cekcyn 2010”. Jest to największa impreza tego typu w Polce jak i również w Europie. W tym roku impreza odbyła się po raz piąty.  Niektórzy od czwartku już byli w Cekcynie. Ja akurat mogłem sobie pozwolić na wyjazd w piątek po pracy, czyli około 16:00.  Już po drodze zastał mnie deszcz, który utrzymywał się niestety przez cały piątek i sobotę… (co jest tradycją jak się dowiedziałem na miejscu).

Dojechałem do Gminnego Ośrodka Kultury w Cekcynie, gdzie odbywały się przesłuchania finalistów tegorocznego konkursu, którymi w tym roku byli: Paweł Litwińczyk, Michał Kowalski, Anna Sójkowska i Remigiusz Knapik. Niestety błądziłem trochę po drodze i jak zwykle nadrobiłem kilkanaście kilometrów, więc jak dotarłem występ swój kończyła Ania Sójkowska, która wystąpiła jako pierwsza. Później zaprezentowali się kolejno Remigiusz Knapik, Paweł Litwińczyk i Michał Kowalski. Najlepsze wrażenie na jury zrobił Remigiusz Knapik, który grał “gęsto”, jak to powiedział przewodniczący jury – Marek Biliński. Remigiusz zaprezentował bardzo ostre rockowe utwory, pełne mocnych gitarowych improwizacji. On też zajął pierwsze miejsce. Na drugim miejscu znalazła się Anna Sójkowska, później odpowiednio na trzecim – Paweł Litwińczyk i na czwartym miejscu Michał Kowalski, który w konkursie brał udział drugi rok z rzędu…

IMG_0016

Po wysłuchaniu młodych muzyków i usłyszeniu werdyktu zakończył się pierwszy dzień festiwalu… był czas jeszcze na rozmowę, wspólny posiłek i nocleg, który w moim przypadku był zarezerwowany w pięknym miejscu  – Gospodarstwie agroturystycznym „Pod Modrzewiem”. Udało mi się również zamienić kilka słów z Markiem Bilińskim, za co bardzo dziękuję…

IMG_0011

IMG_0026

Sobota przywitała mnie deszczem, który niestety utrzymywał się aż do godzin wieczornych. Koncert finałowy rozpoczął się pół godziny później niż wcześniej planowano, więc o 19:00. Wcześniej każdy z nas miał czas wolny, więc była możliwość spotkania się z artystami, wspólną pogawędkę i pomoc przy rozkładaniu sprzętu na scenie.

IMG_0036

Bardzo się cieszę, że byłem w Cekcynie, bo mogłem spotkać ludzi, których znam od dawna ale nigdy nie spotkaliśmy się na żywo. Tutaj był czas na poznanie się, rozmowę, pamiątkowe zdjęcia no i przede wszystkim możliwość posłuchania muzyki…

IMG_0032

…z Władysławem Komendarkiem

IMG_0044

…z Pawłem Starczewskim i Piotrem Krupskim

IMG_0047

 

…z Andrzejem Mierzyńskim i Jego żoną Elżbietą

IMG_0049

…z Aleksandrem Lasockim

IMG_0058

…z Wawrzynem

Oczywiście spotkałem dużo więcej ludzi,  ale byłem tak zakręcony, że nie pstryknąłem pamiątkowej fotografii. A mogłem to zrobić Jarkiem Starybratem, Anią Sójkowską, Machine Brothers, Adamem Bórkowskim, Wawrzkiem Lempką…. Trzeba będzie nadrobić za rok.

19:00 koncert rozpoczęty… Najpierw zaprezentował się Remigiusz Knapik jako zwycięzca konkursu. Całość w tym roku poprowadził Robert Zakrzewski z Radia Aspekt, zabrakło ku mojemu zmartwieniu – redaktora i wielkiego populazytarora el-muzyki Jerzego Kordowicza, którego bardzo chciałem poznać.

Po występie finalisty na scenie pojawili się Państwo Mierzyńscy, którzy zaprezentowali nowy materiał, który będzie dopiero na nowej płycie, jak zwykle Andymianowi towarzyszyła z oryginalnymi wokalizami żona Elżbieta…

IMG_0056

IMG_0065

IMG_0054

Po Andymianie na scenie pojawił się zespół The Machine Brothers, który również podczas tegorocznego festiwalu promował swoją pierwszą płytę “1”. Oczywiście nie omieszkałem od razu jej nabyć…

IMG_0067

IMG_0077

IMG_0072

Następnie zagrali gospodarze festiwalu czyli duet Electronic Revival…. dużo osób czekało na ten występ. Tutaj również nie zabrakło nowego materiału, który duet zbiera na nową, trzecią w karierze płytę…

IMG_0089

Na koniec festiwalu zaproszony specjalnie gość, ikona polskiej elektroniki, członek legendarnej grupy Exodus, na żywo, namacalny i bardzo żywiołowy na scenie – Władysław Gudonis Komendarek, zwany przez przyjaciół i fanów po prostu Władkiem. Bardzo ekspresyjnie i na swój oryginalny sposób oczarował publiczność, utwór zaprezentowany specjalnie dla publiczności Cekcyńskiej został stworzony w momencie grania – niesamowita improwizacja która miała w sobie ducha i ekspresję Komendarka… mistrz pamiętał również o 200 urodzinach Fryderyka Chopina dedykując mu utwór…. całość uświetnił pokaż sztucznych ogni, który przeszył pochmurne, nocne niebo…

IMG_0101

IMG_0108

Nie sposób opisać wszystkiego… tam trzeba po prostu być. I tego WAM wszystkim życzę w przyszłym roku!

Na koniec dziękuję wszystkim bardzo serdecznie za spotkanie, za możliwość poznania się wreszcie i porozmawiania niekoniecznie poprzez komunikator internetowy czy telefon, ale wprost oko w oko. Organizatorom za zapewnienie dachu nad głową i ciepłe łóżko o pysznych posiłkach jak w domu nie wspomnę. Wszystko zapięte na ostatni guzik. Tak trzymać!

Skomentuj

